Maart Scheepsmakkers

01/04/2018 - 00:00

3 maart: Stadspel van 14u tot 17u @Futur

Hello party animals, wie heeft er zin in een feestje??? Jammer genoeg moet je daarvoor wachten tot na de scouts, dan is het kinderfuif!! Vandaag heeft jullie leiding een megaawesome stadsspel gemaakt in feestthema… en je kent het spreekwoord “liever te dik in de kist, dan weer een feestje gemist”, met andere woorden: vandaag wil je niet missen!

10 maart: Dauwtripboenketoch van 9u tot 12u @Oude kaai

Omdat jullie leiding niet echt goed kan slapen en al vroeg wakker is gaan we vandaag een ochtendactiviteit doen, namelijk een boenketocht. Als jullie goed in een rechte lijn stappen wacht er nog een beloning onderweg, maar meer gaan we niet vertellen… Wij verheugen ons er al op om jullie slaaphoofdjes te zien.

17 maart: Geen activiteit

Oeioeioei, vandaag is het al de tweede keer in evenveel maanden dat jullie fantastische leiding er niet is, zij zijn namelijk banden gaan smeden met andere zeescoutsen van België (ja, zelfs die van Antwerpen). Niet getreurd, volgende week staan we weer voor jullie klaar!

24 maart: Knutselen van 14u tot 17u @Frac

Vandaag gaan we laten zien dat de makkers werkelijk alles kunnen. Laat je innerlijke homo universalis maar naar boven komen en toon al jullie talent. Het is dan ook tijd om eens een andere vaardigheid te tonen, namelijk knutselen!!! Bereid je creatieve geest dus al maar voor want daar staat vandaag geen limiet op!!!

31 maart: Kooktocht van 9u tot 17u @Frac

Wat hebben we vandaag geleerd? Ten eerste: blijf altijd bij je vuur. Ten tweede: verzamel genoeg hout. Ten derde: maak lekker eten. JAJAJAJAJA vandaag is het kokkerellen geblazen (niet te hard blazen want dan gaat het vuur uit)! We gaan een goed oude kooktocht doen, dus spreek af met wat mensen welk eten je gaat klaarmaken. Bidden jullie nog even tot de weergoden zodat we zeker goed weer hebben???