Zeewelpen

Leeftijd:
geboortejaar 2014-2015
Stilaan groeit het verlangen om rivieren en plassen te bevaren.
Voor de welpen wordt zeescouting plots iets concreet. Eindelijk mag je het water op! Peddelen, waterspelletjes, elkaar natspetteren… Het hoort er allemaal bij. Want zeg nu zelf, wat is er heerlijker dan elkaar eens goed nat te maken onder een stralend zonnetje?

Natuurlijk is het meer dan alleen maar spelen. Een eerste ontdekkingstocht in de techniekenmap wordt een feit: knopen, sjorren, EHBO... Het hoort er allemaal bij. Ook leren de eerstejaars welpen van de leiding en van de oudere welpen hoe dat peddelen nu net werkt.
Riemen op… Haalt op…. Gelijk hop! Gelijk hop! Wie kent de commando’s al? Iedereen in de boot moet met elkaar samenwerken en luisteren naar de bootsmaat, want anders gaat de boot alle kanten op, behalve die kant die jij wil!
Op kamp wordt er zelfs een heus roei-examen georganiseerd. Ben je geslaagd voor alle onderdelen, dan krijg je een roeibadge.

Geleidelijk aan ervaren ze scouting als een levensstijl. Bovenal staat spel en avontuur centraal in hun wekelijkse activiteiten. Ze krijgen kansen en ruimte om zelf dingen te proberen en van elkaar te leren.

Zij baseren hun werking op het boeiende en onuitputtelijke jungleboek van Rudyard Kipling. Deze auteur schreef ook het verhaal van Kotick de Zeehond (van de zeehondjes).

Tot snel dappere welpen!

Groetjes, de zeewelpenleiding

ps: Volg jij de Zeewelpen ook op Facebook?

Foto's:

Flickr embedded slideshow