December Zeewelpen

31/12/2017 - 00:00

2 december: Sinterklaas van 14u tot 17u @Frac

“Hij komt, hij komt, de lieve goede Sint...” Jaja, eindelijk is het zo ver! Sinterklaas is weer in het land! Ook dit jaar zal hij met zijn zwarte pieten naar onze scouts komen, om te kijken wie er allemaal braaf is geweest. Haal die mooie tekeningen en lieve glimlachjes maar naar boven en laat vandaag nog maar eens extra zien hoe braaf jullie zijn, zodat die heilige man volgend jaar weer langskomt.

9 december: Sjorren en technieken van 14u tot 17u @Frac

Driepikkels, mastworpen, timmermansteken ... Pfff, wat is dat allemaal?? Daar gaan we vandaag achter komen! We gaan namelijk leren sjorren! Kom allemaal om 14u naar het Frac, zodat we snel snel aan kunnen beginnen. Als je nog niet (zo goed) kan sjorren, is dat geen probleem, vandaag zal je er alles over leren. Ook gaan we enkele andere handige technieken leren. Doe voor de gemakkelijkheid botinnen met veters aan en ook een slaapzak met een insteekzakje kan van pas komen.

16 december: Filmavond  van 18u tot 20u30 @Frac

Na al die zware dagen op school is het tijd om eens lekker te ontspannen met een leuke film. Je mag allemaal een dekentje, kussentje,... meenemen, zodat je lekker comfortabel kan zitten. Je mag ook iets lekkers meenemen om op te knabbelen tijdens de film, als je dat wilt.

23 december: Kerstspel van 14u tot 17u @Frac

Yes, eindelijk is de kerstvakantie begonnen! Om al goed in de sfeer te komen, spelen we vandaag een echt kerstspel. Oefen die kerstliedjes maar, haal de leukste kerstmutsen boven en oefen al maar goed hoe je een kerstboom moet zijn, want zo zal je slagen!

30 december: Geen activiteit

Door alle familiefeestjes en het lekkere eten zijn we heel moe en hebben we geen tijd om naar de scouts te komen L Maar, niet getreurd: volgende week zijn we er weer om samen aan een nieuw jaar te beginnen!