Zeeleeuwen

Leeftijd:
geboortejaar 2012-2013

De zeeleeuwen krijgen stilaan een voorproefje van de verantwoordelijkheden van een echte zeescout. Gaat het sjorren nog niet zo vlot, dan komt daar nu snel verandering in. Er wordt in deze tak meer rond technieken gewerkt. Zo zijn ze na 2 jaar helemaal klaar om een echte scheepsmakker te worden. Natuurlijk gaat het hier dan vooral om dingen doen. Een vuur maken? Dat kunnen de zeeleeuwen na een geweldige kooktocht allemaal. Hoewel ze blijven roeien, komen ze ook voor het eerst in contact met de zeilboten. Ze worden klaargestoomd om het water op te gaan en krijgen hierbij niet enkel begeleiding van de leiding. Ook de loodsen gaan met hen de zeilboten in om al eens te wennen aan deze nieuwe omgeving.

De groep staat bij deze tak centraal. Ze ontdekken de voordelen van samenwerken en samen spelen. Gelukkig blijft dit alles steeds verwikkeld in een verhaal waar de leiding voldoende toezicht houdt. De nadruk ligt op samen plezier maken, ontspannen en leren van elkaar.

Met al deze elementen hopen we dat jullie de uitdaging aangaan en er samen met ons een superjaar van maken.

De zeeleeuwen pak je best niet zonder handschoenen aan. Kom maar op als je durft!

Liefs,
de zeeleeuwenleiding

contact: zeeleeuwen@zeescoutstoxandria.be
ps:Volg jij de zeeleeuwen ook op Facebook?

Flickr embedded slideshow