September Zeewelpen

30/09/2018 - 00:00

1 september: Kennismakingsspelletjes van 14u tot 17u @FRAC

Allerliefste lieve welpjes, jullie favoriete dag van het jaar is aangebroken: 1 SEPTEMBER! En wat is er beter dan het nieuwe schooljaar te beginnen met een eerste scoutsactiviteit? Jullie leiding heeft alvast ontzettend veel zin om de tweedejaars welpen terug te zien en een heleboel nieuwe gezichtjes te verwelkomen. Vandaag spelen we aan het Frac allerlei kennismakingsspelletjes om kennis te maken, zodat we elkaar na vandaag al een beetje beter kennen! ;)

8 september: Waterspelletjes van 14u tot 17u @FRAC

Spitter spetter spater… Vandaag spelen wij met water!! Na een hele zomer vol zon, hitte en smeltende ijsjes, zorgen wij vandaag voor de afkoeling. Het wordt een spetterende namiddag met de leukste en gekste waterspelletjes die je maar kan bedenken. !!Neem zeker ook waterschoentjes mee, zodat je sokken en schoenen niet kletsnat worden!!

15 september: Roeien van 14u tot 17u @Mellevijver

Riemen op… Haalt op… Jaja, oefen jullie commando’s maar, want de zeewelpen gaan vandaag de zee van Turnhout onveilig maken! De oudste welpen gaan ons daarbij helpen om de weg te wijzen op het water en de nieuwe welpen gaan voor de eerste keer de kneepjes van het vak leren. De boten staan al te wachten op jullie, dus zorg dat je erbij bent! !! Vergeet ook zeker geen waterschoentjes (anders mag je niet mee in de boot), reservekledij en een handdoek!!

22 september: Bosspel van 14u tot 17u @Frac

Nadat we vorige week de zee van Turnhout hebben veroverd, kunnen we vandaag terugkeren naar het land. Aan het Frac is een heel groot bos, waar we de zotste spelen kunnen doen, tijd dus om het daar eens te gaan verkennen met een eerste grote bosspel van het jaar!

29 september: Vriendjesdag van 14u tot 17u @Frac

Zitten er in jouw klas of sportclub nog heel wat leuke, gekke, lieve of grappige kindjes die je graag bij in de scouts zou hebben? Dan is vandaag de ideale dag om ze mee te nemen! Iedereen mag vandaag een vriendje/ vriendinnetje/neefje/nichtje/broer/zus… meenemen naar de scouts om er een onvergetelijke namiddag van te maken. En wie weet willen ze nadien wel blijven, hoe leuk zou dat zijn? Aarzel dus niet en neem ze maar allemaal mee, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd! ;)

Contactpersoon van de maand: Bagheera (0497 76 71 70)
Als je een keertje niet kan komen deze maand, mag je een berichtje naar Bagheera sturen! Zo is de leiding er steeds van op de hoogte wie we wel en niet op de activiteit kunnen verwachten.